aktualizace
5.9.2010

Fotografická soutěž Divoká příroda – výsledky

NaturePhoto.cz a Magazín Příroda vyhlásili v listopadovém čísle soutěž Divoká příroda, o nejlepší fotografii z volné přírody. Z došlých fotografií pak porotce, moje maličkost, vybral tu, která nejvýstižněji splňovala zadání soutěže. Fotografie měla nápaditě zachycovat chování zvířat v jejich přirozeném prostředí.

Jak jsem v minulosti psal, žádná fotografická soutěž neříká, která fotka je horší a která je lepší, vždy záleží na lidech, kteří fotografie hodnotí. To, co zaujme jednoho, nemusí oslovit druhého. Fotografování není atletika, hodnotu atraktivity snímku nelze nijak měřit.
Z došlých fotografií jsem vybral tři nejlepší, o kterých si myslím, že jsou svým způsobem výjimečné. Autoři nejlepších snímků získají roční předplatné magazínu Příroda s DVD od vydavatele Extra Publishing.

1. místo - Libor Jabůrek, Jeneč, Canon EOS 40D, Canon EF 70-200mm f/4 L USM, fotografováno na Křivokládsku 2. místo – Jan Veber, Domažlice, Canon 1D Mark III, Canon EF 300mm f/2.8 L IS USM, fotografováno v Rumunsku 3. místo - Jan Ovesný, Vsetín, Canon EOS 40D Canon EF 400mm f/5,6 L

Související odkazy:
Fotografická soutěž Divoká příroda
Aktuální číslo magazínu Příroda

 

Ondřej Prosický| NaturePhoto.cz, 29.11.2008

 

 

Fotograf Ondřej Prosický se ve své tvorbě zaměřuje na fotografování živé přírody. Na snímcích chce nápaditě zaznamenat chování zvířat v jejich přirozeném prostředí. Fotografické workshopy a expedice zaměřené na přírodu organizuje od roku 2006, snímky pravidelně publikuje v médiích a má za sebou více než dvě desítky autorských výstav. K jeho největším úspěchům patří účast ve finále prestižní fotografické soutěže BBC Wildlife Photographer of the Year. Členem Asociace profesionální fotografů České republiky je od roku 2009. V květnu 2011 udělila Evropská federace profesionálních fotografů Ondřejovi Prosickému titul QEP (Qualified European Photographer) v kategorii Wildlife Photography a v témže roce získal v Bruselu ocenění FEP Landscape Golden Camera.

Ondřej Prosický
Kategorie: Akce Média  |  Vloženo: 29.11.2008
Facebook Twitter Linkuj Google Digg Delicious

Komentáře k článku

10.12.2008 (17:51)

Karel: Souhlasím, nicméně ta užovka rybu takto chytla a držela. O tom že si ji pak dokáže obratně přendat hlavou napřed není pochyb.

10.12.2008 (15:26)
icon Karel:

Podle fotky bych neusuzoval,že první foto nepatří do kategorie 1,choval jsem v minulých letech plus mínus tak 35 druhů hadů a všude četl, jak žerou od hlavy,ale tak v 40% případů to hadi nečetou a klidně polyknou od zádu nebo dokonce přez hřbet až se kořist složila jak zavírací nůž.Asi by to naaranžovat šlo,ale nemám důvod nevěřit autorovi. Jinak fotky pěkné, moc. Čau

05.12.2008 (20:11)

Ahoj Ondro, pekne fotky si vybral, vedel by som si ich predstavit aj v opacnom poradi, ale spravne si napisal ze je to uz hodne subjektivne :) Lovu zdar! H.

02.12.2008 (23:09)

Ja treba na tom, kdyz fotografovany objekt neni ostry(nemusi byt cely, ale dulezite casti) nevidim vubec nic. Vubec se za to nestydim. Nejsem umelec, nikdy nebudu a rozmatlane fotky take neni nijak zvlast tezke vyfotit. Par jsem zkousel a jedna z nich se i zverejnila. Sice to nechapu, ale je to tak. Myslim, ze je dobre, kdyz ma kazdy svuj pohled na vec a ne kdyz se rozhodne nekdo tvrdit, ze to a to je spatne. Vzdycky je to ciste subjektivni, at jsi treba Bloom. Navic sw umi hodne i u nej.

02.12.2008 (23:05)

Mas tady malo mista na prispevek. V dnesni dobe uz moc noveho nejen ve foceni nevymyslis. V podstate vse je vymysleno, jen se prave akorat v teto kategorii "wild" vic a vic a castej podvadi, a to uplne vsude. Jak jsem psal, ja fotce neverim, ale i tak je dobra a pro ostatni muze byt vynikajici. Stejne tak jako se mne libi neco jine a ostatnim se to nemusi libit vubec, je to uplne normalni. Ja treba radsi snesu ostrou fotku, nez rozmazanou mazanici, ale i tech jsem par videl peknych.

02.12.2008 (22:58)

Zajimava debata. Nejsem ten radek, co tady prve psal, ale souhlasim s nim. Fotka co je prvni je dobra, ostatni taky, ale u fotky 1 mam taky ten pocit, ze neni z nim zminovane kategorie 1. Ohnisko 168mm na plachou uzovku neni zrovna daleko a rybu nechyta za ocas, taky pravdepodobne blesk. No fotce neverim na danou kategorii, ale i tak je dobra. Ja bych dal na prvni misto fotku 2, u te nemam pochyby. Jinak Ondro myslis, ze fotka z kategorie 2-4 prinese neco noveho? Dnes uz moc noveho neprinesem.

01.12.2008 (14:39)

POKRAČOVÁNÍ - Druhá věc je to, že sposta lidí prostě fotí pro radost bez ambicí fotku obzvláštnit a rádi publikují cokoli, jen proto, aby přitáhli lidí k přírodě. Je to i můj případ, je spousta zvířat, jejichž fotografie neexistují. Osobně bych také publikoval pouze neokoukané klenoty, ale ty v případě fotografování divoké přírody vznikají pouze výjimečně a jsou ve většině případů dílem náhody.

01.12.2008 (14:34)

Nepochyboval bych o tom, že první fotografie do kategorie 1. opravdu patří. K tomu hodnocení fotografií divoké přírody, bylo by to na dlouhé povídání. Bohužel, hodně fotografů zvířat (a to i mých kolegů) si myslí, že pokud je na snímku přes celé políčko ostrý fotografovaný objekt, jedná se o výjimečnou fotografii. Podle mého názoru můžu v tomto případě říci, že dotyčný umí fotografovat, ale rozhodně o něm ne budu mluvit jako o fotografovi. Jeho fotografie nepřinášejí nic nového...

01.12.2008 (14:20)
icon Libor:

Takže to vím akorát já a ta užovka, nevím jak bych koho přesvědoval. Víš ona užovka není pes aby jsi ji naučil aportovat živou rybu :-) Příští rok budu chodit zase hodně k vodě abych pro změnu vyfotil třeba norka jak ulovil tu užovku:-)) Libor

01.12.2008 (14:05)
icon radek:

Libore, ja si u jednicky a kategorie jedna nejsem uplne jist.. myslim, ze autor sel stesticku naproti a spis bych ho sacoval na kat.2 (mozna dokonce, ze i dosvecoval).... ale znovu a znovu opakuji: skvela fotka.... ad clanek: mohl by byt malicko mentorsky. Vysvetlit rozdily v kategorii, vysvetlit vyznam a hodnotu obsahu fotky i v kategoriii Zviratek (nebo lepe: z pohledu kategorie Zviratek) a hlavne na zde prikladech vitezu sdelit, ze to tu umime.

01.12.2008 (13:54)
icon Libor:

Radek: v tom případě bych tyto 3 snímky do kategorie č.1 zařadil. A ten článek by pojednával o čem? O tom jak snímky vznikly?

01.12.2008 (13:32)
icon radek:

Opisuji (1+2): Kategorie 1 – přírodní dokument Všechny fotografie přírody do kterých autor žádným způsobem nezasahoval. Jedná se o top třídu fotografií, opravdové wildlife. Kategorie 2 – aranžovaná přírodní fotografie Všechny fotografie volně žijících živočichů, při kterých autor použil například krmení, vábničky nebo nahrávky různých zvuků, aby se pokusil divoká zvířata nasměrovat do fotogeničtějších míst, pozic apod. Kategorie 3 – fotografie zvířat chovaných v zajetí Kategorie 4 – montáž

01.12.2008 (12:50)

Gratuluji vítězům.

01.12.2008 (12:47)

radek: Také mě zajímá, co si představuješ pod "Wildové focení", myslím, že ta první to vystihuje dokonale. Nápadů na psaní je spoustu, ale nestíhám, když je volno fotím a po nocích píšu - kdybych napsal vše o co je zájem a nebo chci sám publikovat (a dostal za to zaplaceno!), bylo by cestování za přírodou jednoduší...

01.12.2008 (12:03)
icon Libor:

a přesně termín Wildové focení znamená co? Díky Libor

Strana: [ 1 ] [ 2 ]

Přidat komentář:
Jméno: *
Email: 
Text: *
Napsáno je a zbývá    znaků.
Ochrana proti spamu. Kolik je třikrát tři? *