Canon EOS 5D Mark II - fotografie 1

Ačkoli mám nový fotoaparát již od pondělí, k pořádnému fotografování jsem se dostal až nyní. Protože tuším, že hodně potencionálních zájemců je zvědavých na fotografie, několik jsem jich připravil ke stažení. A protože se opět ve světe vyrojilo několik na hlavu padlých diskuzích o tom, jak se fotoaparát nepovedl, můžete se přesvědčit že opravdu fotí.

Když je málo světla
Ačkoli dnešní ráno bylo pěkně barevné a slunečné, během odpoledne se zatáhlo. Když jsem se po snídaní podruhé dostal ven i s fotoaparátem, bylo už pod mrakem. Což není pro fotografování neposedných zvířat ideální. Využil jsem aktuálního „nesvětla“ a pustil jsem se do focení straky, které podmračená obloha vyloženě sluší. Lze tak zaznamenat jak kresbu v černé, tak kresbu v bíle. Na slunci by se to podařilo pouze velmi obtížené.
Straka obecná (Pica pica) Straka obecná (Pica pica) European Magpie or Common Magpie, Autor: Ondřej Prosický | NaturePhoto.cz, Model: Canon EOS 5D Mark II, Objektiv: Canon EF 500mm f/4 L IS USM, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 500 mm, stativ Gitzo 3540LS + RRS BH55, Clona: 4.5, Doba expozice: 1/160 s, ISO: 800, Kompenzace expozice: -1/3, Blesk: Ne, Vytvořeno: 21.prosince 2008 9:53, Praha - Troja (Česko)ISO 1000, proč ne
Když jsem s pětistovkou zaclonil na f/5, čas nastavil na 1/200 s, vycházelo s mírným podexponování ISO: 1000 trochu jsem se polekal. Ale jen do té chvíle, než jsem pořídil první záběr. Na dokonalém displeji nového fotoaparátu Canon EOS 5D Mark II, bylo vidět že šumu je ve snímku opravdu jen trochu. Od té doby, jsem si nastavováním ISO příliš hlavu nelámal.
Straka obecná (Pica pica) Straka obecná (Pica pica) European Magpie or Common Magpie, Autor: Ondřej Prosický | NaturePhoto.cz, Model: Canon EOS 5D Mark II, Objektiv: Canon EF 500mm f/4 L IS USM, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 500 mm, stativ Gitzo 3540LS + RRS BH55, Clona: 4.5, Doba expozice: 1/320 s, ISO: 1000, Kompenzace expozice: -1/3, Blesk: Ne, Vytvořeno: 21.prosince 2008 10:02, Praha - Troja (Česko)Canon EOS 5D Mark II
Pro mě především záložní fotoaparát a na fotografování krajiny. Dnes jsem jej pouze zkoušel, pro svůj klid před lednovou fotoexpedicí. Na nějaké hodnocení je brzy. Co mě zatím jednoznačně uspokojuje, jsou výsledné fotografie. Rozlišení detailů a přenos ostrosti je neuvěřitelný, velmi dobře použitelná jsou i vysoká ISO. V současnosti není (vyjma středního formátu) ve fotografické technice nic lepšího.
Straka obecná (Pica pica) Straka obecná (Pica pica) European Magpie or Common Magpie, Autor: Ondřej Prosický | NaturePhoto.cz, Model: Canon EOS 5D Mark II, Objektiv: Canon EF 500mm f/4 L IS USM, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 500 mm, stativ Gitzo 3540LS + RRS BH55, Clona: 4.5, Doba expozice: 1/320 s, ISO: 1000, Kompenzace expozice: -1/3, Blesk: Ne, Vytvořeno: 21.prosince 2008 10:05, Praha - Troja (Česko)JPG – neupravené fototografie z Canon EOS 5D Mark II
Canon EOS 5D Mark II, Canon EF 500mm f/4 L IS USM, ISO: 800 (14 MB)
Canon EOS 5D Mark II, Canon EF 500mm f/4 L IS USM + TC Canon 1,4x, ISO: 500 (13 MB)
Canon EOS 5D Mark II, Canon EF 500mm f/4 L IS USM, ISO: 400 (12 MB)

RAW – fotografie z Canon EOS 5D Mark II
Canon EOS 5D Mark II, Canon EF 500mm f/4 L IS USM, ISO: 800 (25 MB)
Canon EOS 5D Mark II, Canon EF 500mm f/4 L IS USM + TC Canon 1,4x, ISO: 500 (24 MB)
Canon EOS 5D Mark II, Canon EF 500mm f/4 L IS USM, ISO: 400 (23 MB)
Canon EOS 5D Mark II, Canon EF 500mm f/4 L IS USM, ISO: 400 (23 MB)

 

Ondřej Prosický| NaturePhoto.cz, 21.12.2008

 

 

Fotograf
Ondřej Prosický
Ondřej Prosický

se ve své tvorbě zaměřuje na fotografování divoké přírody. Na snímcích chce nápaditě zaznamenat chování zvířat v jejich přirozeném prostředí. Fotografické workshopy a expedice zaměřené na přírodu organizuje od roku 2006, snímky publikuje v médiích a má za sebou více než čtyři desítky autorských výstav.

K jeho největším úspěchům patří účast ve finále prestižní fotografické soutěže Wildlife Photographer of the Year. Členem Asociace profesionální fotografů České republiky je od roku 2009. V květnu 2011 udělila Evropská federace profesionálních fotografů Ondřejovi Prosickému titul QEP (Qualified European Photographer) v kategorii Wildlife Photography a v témže roce získal v Bruselu ocenění FEP Landscape Golden Camera. Nejnovějšími oceněními jsou nominace a hlavní ceny soutěží Czech Press Photo, Czech Nature Photo a z Festival de l'Oiseau et de la Nature ve Francii.

Vloženo
21. 12. 2008 , kategorie: fototechnika, fotoaparáty
Sdílejte s přáteli

Komentáře ke článku

(22 příspěvků)
Přidat komentář

Přidat komentář

Ahoj vsem,
aktualne se rozhoduji ke koupi fullframe a vaham mezi canonem a nikonem, k nikomu me laka ostrost objektivu ... Rad bych se touto cestou (omlouvam se za offtopic) zeptal, jaky zakladni objektiv by jste mi doporucili jako zakladni (prioritou je pro me kresba a rychlost ostreni - rozhoduji se mezi 24-70 F2,8, 28-70 F2,8 a 17-40 F4, vse Lka). Diky moc a jeste jednou se omlouvam za offtopic. JFR
Přidávám se k seznamu a také děkuji za
praktickou minirecenzi. Ukázkové fotky jsou klasicky na hodně vysoké
úrovni.
Na zmenšenině je více než nové tělo znát vaše nová světelná
pětistovka (oproti předchozí 400/5.6L). Opět je vidět, že opravdu umíte,
ať jde o 20D nebo poslední top digitální model!
Chci se zeptat jak
jste straku fotil, jsou docela plaché, byl jste v přístřešku a kost jste
tam předtím položil? Děkuji
Juraj Macko
Ahoj
Ondro, teba ten Canon platí alebo čo? :-) Pozerám do menu D2Xs - High
ISO NR - HIGH,LOW,NORMAL, OFF. Long exposure Noise rediction -
HIGH,LOW,NORMAL, OFF.
To isté u D200 a D300.
Chcel si napísať
asi "U niektorých značiek to nejde vypnúť"? :-)
:-))))

P.S.: Ale mašina je to skvelá. O tom potom ;-)
Děkuji za
možnost si na Vašich fotkách(v RAW) vyzkoušet můj fotoprogram a počítač.
Fotky vypovídají o kvalitě nádobíčka a co se týká šumu. Když na
zvětšeninu 30x45 cm nebudu koukat s lupou z 10 cm, ale s odstupu 1.5 až
2 m nebude asi také co řešit.
Štěpán
Děkuji za rychlou odpověď a přeji
hodně úspěchů na újedi:-) Hezké svátky.
Štěpán: Většina nových
digizrcadlovek Canon má standardně z výroby nastaveno "Redukce šumu
při vyšších citlivostech". Můj názor je (nikomu jej nenutím),
hned to vypnout, jinak vznikají fotografie blátivé = neostré, bez
detailů.O přenos ostrosti mi jde především. Spousta líbí má paniku ze
šumu, proto výrobci produkují foťáky, které sice nešumí, ale podle toho
to vypadá (není kresba). U jiných značek to navíc ani nejde vypnout.
thr: Myslím, že co se
týče moaré, nebude to takové maso jako třeba na 1D Mk II N, už na Mk
III, jsem se s tím skoro nesetkal. Tak nějak cítím, že těch víc
pixelů ten jev eliminuje (stejně jako silnější A-filtr). Ale to se uvidí
časem v praxi.
Štěpán (www.ordinaryange
Ahoj ve spolek. Zaujala mě Ondrova poznámka
o SW omezení šumu přímo ve foťáku. Mám čerstvě Canon 50 D (tělo
nahradilo 40 D), který rovněž tuto funkci nabízí... Potlačovač šumu tedy
necháváš úplně zakázaný? Máš s tím tak špatnou zkušenost, že to necháváš
až na PC? Díky za odpověď. Hezký den.
thr
Až budeš mít Ondro chvíli, nasaď na to
asi nejlépe 400/5,6L a zkus nějaké detaily peří, jestli nebude vylézat
moiré (dobře víš co mám na mysli). I tady by měl být stejně jako u 5D a
1DII poměrně tenký antialias filtr, takže riziko tu je...
K tomu
"je tam šumu dost": Jak napsal THR, je nutné si uvědomit na jak
velké plachtě to je, na papíře nebude vidět nic. Záměrně jsem nefotil na
světle, ale ve složitých podmínkách, taková je praxe, nikdo nefotí na
vysoké ISO pod slunečnou oblohou, to jen ti "testovači".
thr
Juraj Macko: ty testy na DXZone jsou podle mě dost
zavádějící - velmi rád si nechám předvést, jak se třeba u D700 seženou
dodatečně detaily, které v obrazu proti 5DII nebo třeba Sony A900
zkrátka a dobře chybí (je to hezky vidět třeba na standardních snímcích
z imaging-resource)...
DXZone test je cílen jen na některé
vlastnosti snímačů, ale pro posouzení reálné výstupní kvality je
prakticky bezcenný - je to velmi dobrý site, ale musí se používat ve
vazbě na jiné zdroje, sám o sobě nestačí.
thr
K té poznámce, že šumu při ISO 1000
docela dost - to se v komentářích objevuje dost často, ale je nutno si
uvědomit, že rozlišení je větší než je běžné a tak jaksi na obrazovce
vypadá šum větší než u "normálních fotopřístrojů". Ovšem
pokud by si to člověk převedl na "obvyklé rozlišení", tak tam ze
šumu při vhodné úpravě nezbyde prokticky nic, zrovna tak na fotce na
papíře bude vidět až při větším formátu atd.
Juraj Macko
Ahoj
Ondro, gratulujem k novej mašinke :-)
Ale toto "V současnosti
není (vyjma středního formátu) ve fotografické technice nic
lepšího." si trochu prehnal, stačí pozrieť
sem:
http://www.dxomark.com/index.php/eng/DxOMark-Sensor/Camera-rankings
musashi: Tak na to, jsem také sám zvědavý
:-) Budou věci kde vezmu 1D Mk III (nějaké zvířecí rychlé výjevy), ale
FF je FF a 21Mpx je 21Mpx. Napíši o tom v únoru po návratu z cesty.
Ještě k fotkám, bylo vypnuto odšumování (tyhle kurviče fotek
nesnáším).
Peca: Na brhlíka jsem měl
na pětistovce i TC Canon 1,4x, šlapal v pohodě, ale na letovky už by to
nebylo.
Tomasp (
www.tomaspauko.com ): Jako jediný by mi také nestačil, ale jako druhé
záložní k 1D Mk III se to vyloženě nabízí. Kdybych si měl nechat jeden,
bude to 1D (na zvířátka ideál)!
Diky za uvod k aparatu, rovnez premyslim o
koupi.
Mam otazku trochu bokem, muzete uvest jakou pouzivate desticku
k te kulove hlave a 1 D, s teleobjetivem, pripadne zda pouzivate stejny
typ desticky na objetivu i na aparatu, pokud fotite s nejakymi
sirokaci?
Dekuji
Diky za (konecne!) rozumne fotky,
ktere maji nejakou vypovidajici hodnotu! Zajimalo by me, zda stale budes
jako pracovni nastroj preferovat 1DMkIII a 5DMkII bude opravdu pouze
zalozni telo, nebo zda se role obrati?
Peca
No (abych neporusil radu zacinam
take ... no :) vypada to velice dobre, chtel bych si fotak koupit v
Lednu tak snad pribudou jeste nejake fotkyna ukazku. Chtel bych se
zeptat, tusim ze pri pouziti Canonu 5D byli nejake potize s pouzitim
Telekonventoru tady jste to neskousel?
No neviem či ten foťák
stojí za tie peniaze. Osobne by som išiel radšej do nejakého 1Dčka. Ale
som si istý, že aj tento 5D mkII si nájde svojich priaznivcov.
no hergot... ja si ho chtel koupit..
ted abych fakt zacal setrit!
Jarolím Žáček
no toho šumu pri ISO 1000 je už dosť.