Zeptejte se, NaturePhoto.cz vám odpoví - 04

Myslím, že je to dobrý nápad. Vzhledem k tomu, že každý týden moje schránka obdrží 10 - 15 dotazů týkajících se fotografické techniky a fotografování a velmi často se opakují, rozhodl jsem se některé odpovědi publikovat. Třeba to pomůže i tomu, kdo by se k dotazu neodhodlal. Další otázky související s fotografováním rád zodpovím, opakovat se však nehodlám. Proto doporučuji před zasláním dotazu si předešlé Otázky a Články nastudovat.

DOBÍJENÍ BATERIÍ V DIVOČINĚ
Ahoj Ondro, škoda, že ten článok nevyšiel o trochu skôr. V nedelu letim na 12 dni na Sumatru do pralesa, niektore veci mám možno navyše, niektoré z tvojho zoznamu by sa mi možno hodili. Ale najväčší problém bude "ukŕmiť" to stádo prístrojov na elektriku. V džungli ešte asi káble naťahané nie sú. Nemáš náhodou skúsenosti z dlhšieho pobytu mimo dosah elektriny? Martin


Ahoj,
přestože jsem občas v odlehlých končinách, nikdy jsem déle jak 4 dne bez zásuvky nebyl. Kdybych ale třeba plul k pramenům Orinoka, vezmu tři baterie do 1D Mk III, bezpečně s nimi můžu intenzivně fotit tři týdny bez nabíjení. Fotoaparát díky dvěma slotům na karty používám jako počítač, na promazávání, to povedené zálohuji kopírováním ve fotoaparátu na SD karty. Tehdy není potřeba zásuvka vůbec! Takto jsem to dělal několik dní na Sri Lance, když nefungoval notebook Vaio.
Ondřej Prosický | NaturePhoto.cz
Vážka pestrá (Rhyothemis variegata) Vážka pestrá (Rhyothemis variegata) | Variegated Flutterer, Autor: Ondřej Prosický | NaturePhoto.cz, Model: Canon EOS-1D Mark III, Objektiv: Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 130 mm, fotografováno z ruky, Clona: 5.0, Doba expozice: 1/160 s, ISO: 400, Kompenzace expozice: +1/3, Blesk: Ne, Vytvořeno: 27. listopadu 2007 12:43:46, Tissamaharama (Sri Lanka)


FOTOGRAFICKÁ TECHNIKA VE VLHKU
Dobrý den,
právě jsem si přečetla Váš velmi přínosný článek o focení v dešti.
Chystám se navštívit cca na jeden měsíc Indonésii (zatím to vypadá na září-říjen). Mám Canon EOS 40D a dva Sigma objektivy (150macro 2.8 a 24-70macro 2.8). Jsem spíše začátečník a dalo mi dost práce na tuto výbavu našetřit a podle toho se k ní chovám. A tak když jsem četla, za jakých podmínek jste fotil, občas jsem téměř nemohla uvěřit svým očím. Můžete mi napsat pár rad, na co si dát pozor v takovém prostředí jako je Indonésie?
Jsou nějaké základní zásady, kterými je dobré se řídit?
Zmiňoval jste, že je důležité, aby se teplota ve foťáku vyrovnala s teplotou okolí...
Je třeba si dávat větší pozor např. na prach?
Můžete mi doporučit batoh, případně brašnu, do takových podmínek?
Mockrát děkuji,
Jana


Dobrý den,
popisoval jsem zkušenosti svoje a mých kolegů, kteří v tropech fotografují. Pouze jednou, a tuším, že to bylo zrovna v Indonésii, utrpěla fotografická technika. Díky vlhkosti se odporoučel objektiv Nikkor 17-55/2,8. Pokud Vás zajímají podrobnosti, mohu se Bohdana zeptat na detaily.
S těmi objektivy Sigma bych byl raději opatrný, přeci jen je to alternativní výrobce, tzn. snaží se oproti konkurenci ušetřit a s voděodolností na tom nebude moc slavně (třeba oproti řadě „L“ od firmy Canon). Za intenzivnějšího deště doporučuji používat potravinou fólii, v supermarketu stojí pár korun. Stačí jí v půlce přeříznout a směrem od sluneční clony k hledáčku celou sestavu zabalit. Výhodou folie je to, že můžete všechno bez problému ovládat, je vidět na displej a při dokonalém vypnutí i přes hledáček (takto jsem ve svých začátcích fotografoval za intenzivního deště s Canon EOS 300D).
Jako větší nebezpečí vidím kondenzaci vody při změně teploty. Může to být vystoupení z klimatizovaného autobusu nebo z hotelu. Stejně tak při sjezdu z hor vyšší nadmořské výšky k moři. To je na kovových částech a optice voda raz dva. Pokud se tak opravdu stane, doporučuji ihned vyndat baterii a fotoaparát do dokonalého proschnutí nepoužívat.
K tomu batohu, co si pamatuji, opravdu nepromokavý býval Lowepro Dryzone.
Krásné chvíle při fotografování nejen v Indonésii přeje,
Ondřej Prosický | NaturePhoto.cz


JAK NEVYPLAŠIT VÁŽKU
Dobrý den,
mohu se zeptat ohledně Vašich fotografií makra v sekci vážky? Vše jste fotil objektivem Canon 100 f 2,8 USM, čím to, že jsou ty vážky tolik přiblížené? Jsou to snad výřezy nebo jste použil nějaký telekonvertor? Pokud ano, jaký? Nebo jste se prostě k té vážce dokázal přiblížit na tak krátkou vzdálenost? Nejkratší zaostřovací u tohoto objektivu je 31 cm to jste se dostal tak blízko?
Já mám totiž stejný objektiv a když jsem s ním někde u vody zahlédl nějakou vážku tak hned jak mě uviděla frr a pryč, nebyl jsem schopen se k ní přiblížit. A to jsem se plížil tiše jako kočka.
S pozdravem
Daniel Černý


Dobrý den,
téměř všechny fotografie vážek jsou prezentovány bez výřezu, na rozdíl od některých kolegů (kteří kalkulují s následným výrazným ořezem při zpracování), se snažím o maximální technickou kvalitu. Navíc, pokud se dostanete k vážce co nejblíže, je pozadí poutavěji rozmazané.
Telekonvertor na Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM nikdy nepoužívám, velké množství vážek samozřejmě při fotografování ulétne, ale občas se stává, že ji lze fotit z bezprostřední blízkosti, kdy se ani nevejde do hledáčku. Nejvhodnější pro to jsou časná rána a pozdní večer. Obzvláště vážky vyhřívající se ve večerním sluníčku mají svoje kouzlo. Možná to bude znít jako blbost, ale osvědčilo se mi přibližovat se k vážce s fotoaparátem před obličejem. Když na 10 metrů zahlédnete vážku, hned si dejte před nos fotoaparát a takto se k vážce pomalu přibližujte. Vážka se tak snadno nevyplaší. Pokud v blízkosti vážky zvednete fotoaparát k hlavě, vážka jistojistě uletí.
Ondřej Prosický | NaturePhoto.cz
bez českého názvu bez českého názvu Pied Parasol (Neurothemis tullia), Autor: Ondřej Prosický | NaturePhoto.cz, Model: Canon EOS-1D Mark III, Objektiv: Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 130 mm, fotografováno z ruky, Clona: 4.5, Doba expozice: 1/125 s, ISO: 400, Kompenzace expozice: -1, Blesk: Ne, Vytvořeno: 6. prosince 2007 14:36:54, Tissamaharama (Sri Lanka)


TAMRON, TOKINA, SIGMA, CANON...
Dobrý den pane Prosický.
Ve volných chvílích jsem četl názory a doporučení na jednotlivé objektivy.
Musím konstatovat, že laik se v tom těžko orientuje.
Chtěl bych Vás poprosit o názor na tuto kombinaci:
Canon EF100/2,8 Macro
Tamron SP AF 17-50mm F/2,8
Tokina AT-X 50-135 mm F 2,8
Moc děkuju za názor i Vaše doporučení.
S pozdravem, Pavlík

Dobrý den,
vzhledem k tomu, že z uvedených znám pouze ten první, můžu si vyjádřit pouze k němu. Canon EF 100mm 2.8 Macro USM je dokonalý objektiv, který nedostal označení „L“ pravděpodobně pouze proto, že není prachotěsný a voděodolný. Jeho ostrost je totožná s profesionálními monofokálními objektivy. Nic se na objektivu při ostření neotáčí ani nevysouvá a je poměrně lehký. Jediné co by mohlo být lepší, je rychlost ostření, ale to u makra není příliš potřeba (většinu makro fotek ostřím manuálně).
K těm Tamronům a Tokinám (případně Sigmám), pokud to myslíte s fotografování vážně, kupte Canon, za pár let nebude muset přemýšlet co koupit nového. Můj názor.
Ondřej Prosický | NaturePhoto.cz


LOGO DO FOTOGRAFIÍ
Dobrý den,
velice se mi líbí Váš znak "naturephoto.cz" s ptáčkem ve Vašich fotografiích. Prozradil by jste prosím Vás, jak se takový znak vytváří a v jakém programu bych byl schopný něco podobného vytvořit? Popř. jaká je náročnost na vytvoření takového znaku. Rád bych si vytvořil svůj vlastní znak do svých fotografií.
Děkuji za Váš čas a ochotu, s pozdravem VÍTEK Tomáš.


Ahoj Tomáši,
náročnost závisí především na složitosti loga. To jednoduché (třeba pouze text), lze vyrobit za pár minut. Nutností je Photoshop, nebo jiný program, který pracuje s vrstvami.
Pak stačí objekt (to z čeho chcete znak mít) vybrat, odbarvit (desaturace) a nakopírovat na fotografii. Intenzitou překrytí pak regulujete úroveň toho, jak bude znak na snímku výrazný.
Ondřej Prosický | NaturePhoto.cz
bez českého názvu bez českého názvu Rapacious Flangetail (Ictinogomphus rapax), Autor: Ondřej Prosický | NaturePhoto.cz, Model: Canon EOS-1D Mark III, Objektiv: Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 130 mm, fotografováno z ruky, Clona: 6.3, Doba expozice: 1/320 s, ISO: 200, Kompenzace expozice: -1/3, Blesk: Ne, Vytvořeno: 28. listopadu 2007 13:41:51, Bundala National Park (Sri Lanka)


OBJEDNÁNÍ TECHNIKY V BHPHOTOVIDEO.COM
Dobrý den pane Prosický.
Již dlouhou dobu čerpám energii a informace z Vašeho webu. Vaše fota i články
jsou jedinečné.
Mám prosbu. Pokud by jste si našel chvilku času, pokuste se mi odpovědět. Chci si koupit u B&H Photovideo objektiv 400mm/5,6. Na jejich stránkách jsem položku našel, avšak v části dovoz za 1049,-$ není skladem a v sekci pro USA ja za 1099,- $ je skladem. Nerozumím této informaci. Na objednávku musím mít devizové konto, nebo postačuje účet v CZK? Jaká je nejlepší cesta doručení. UPS se mi zdá drahé, IME je přijatelné.
Předem děkuji a přeji dobré světlo. Mareš

Dobrý večer,
verze pro USA má rozšířenou možnost záruky pro uplatnění v USA, je to na stránkách přesně popsané.
Pro platbu stačí karta ke korunovému osobnímu účtu, jako dopravu jsem vždy zvolil to nejlevnější a vždy vše v pořádku a rychle došlo.
Více informací je v článku Nákup fototechniky v USA.
Ondřej Prosický | NaturePhoto.cz


CANON EF 500MM F/4 L IS USM
Dobry den, pan Prosicky,
Chcel by som sa vas opytat na vas osobny nazor. Ako skuseny fotograf
prirody, ako som si uz vsimol, pouzivate techniku Canon.
Cital som vas clanok o objektive Canon EF 400mm f 5,6 L USM a tento objektiv
vlastnim aj ja. Je to vynikajuci superteleobjektiv s perfektnou
manipulaciou. Ale planujem kupu dalsieho superteleobjektivu s vacsou
ohniskovou vzdialenostou, najlepsie pevne sklo. Ako fotoaparat (telo)
pouzivam Canon EOS 1D mark III. Je to vynikajuci fotoaparat s ktorym sa so
400 -kou foti perfektne.
Rozhodujem sa medzi nasledovnymi objektivmi:
Canon EF 500mm f 4 L IS USM.
Sigma AF 800mm f 5,6 EX DG APO HSM.
Velmi by ma potesilo keby ste mi odpovedali s vasim nazorom. Mate krasne
fotografie.
Dakujem vam za odpoved
S pozdravom, Marian Kulfan

Dobrý den,
jednoznačně Canon 500/4!
Stačí se podívat k zahraničním fotografům divoké přírody, všichni používají pětistovku. Sigmu, navíc v takovéto ceně, ani náhodou. Když jsem dlouhý teleobjektiv kupoval, o ničem jiném jsem ani nepřemýšlel. S Canon EF 500mm f/4 L IS USM jsem maximálně spokojený.
Krásné chvíle při fotografování přeje,
Ondřej Prosický | NaturePhoto.cz
bez českého názvu bez českého názvu Pied Parasol (Neurothemis tullia), Autor: Ondřej Prosický | NaturePhoto.cz, Model: Canon EOS-1D Mark III, Objektiv: Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 130 mm, fotografováno z ruky, Clona: 5.0, Doba expozice: 1/160 s, ISO: 800, Kompenzace expozice: -2/3, Blesk: Ano, Vytvořeno: 1. prosince 2007 15:05:17, Tissamaharama (Sri Lanka)


HLOUBKA OSTROSTI U TELEOBJEKTIVŮ
Vážený pane Prosický,
nechci již opakovat, jak rád se vracím k Vašim fotografiím....
Jestli mohu poprosit o odpověď k článku o kvesalovi chocholatém, ale i dalším
fotografiím. Jak dovedete zajisti hloubku ostrosti pro celého ,,krasavce,, při takové
ohniskové vzdálenosti? Clona 5,6 přece dle mých zkušeností na to nestačí! A to máte ještě Canon 1D Mk III, čili větší obtížnost této problematiky proti mému Nikonu. Je trik v bodu, na který ostříte, čili na první fotografii kvesala ne na oko ale ,,někam doprostřed,,? Nechci Vás zdržovat, rozhodně netrpíte nudou...,takže si určitě udržíte mou přízeň i bez odpovědi.
Karel Gallas


Dobrý večer,
jsem rád, že se na stránky vracíte.
K tomu ostření. Ono to na webu hodně klame, kdyby jste viděl fotografii na papíře, tolik ostré to vždy všude není. Navíc, pták byl poměrně daleko a právě tehdy se do hloubky ostrosti vejde hodně. V takových případech stačí ostřit obvykle na hřbet a je to tam. Obecně se snažím clonit více, ale když je světla v pralese opravdu málo, dělám kompromisy, jinak to nejde.
Druhým extrémem je to, když je fotografovaný objekt opravdu blízko. To už chce vybraným bodem ostřit přímo na oko. Navíc se tehdy celý, při použití dlouhého teleobjektivu, do hloubky ostrosti nevejde ani při cloně f/20...
Ondřej Prosický | NaturePhoto.cz
bez českého názvu bez českého názvu Oriental Scarlet (Crocothemis servilia servilia), Autor: Ondřej Prosický | NaturePhoto.cz, Model: Canon EOS-1D Mark III, Objektiv: Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM, Ohnisková vzdálenost (EQ35mm): 130 mm, fotografováno z ruky, Clona: 7.1, Doba expozice: 1/1000 s, ISO: 320, Kompenzace expozice: -1/3, Blesk: Ne, Vytvořeno: 29. listopadu 2007 8:41:29, Tissamaharama (Sri Lanka)


ZKUŠENOSTI S CANON EF 400MM F/5.6 L USM
Dobrý den pane Prosický,
chtěl bych Vám říct, že vaše fotografie jsou opravdu úžasné a máte velice hezky
připravenou stránku. Jsem z Frýdku-Místku ročník 1985 a Vy jako autor mi jdete příkladem. S fotografováním přírody a hlavně ptactva jsem začal asi před rokem, kdy jsem odbočil od krajinek a začal fotografovat tohle, ...na vaše stránky koukám téměř denně s úplným úžasem...dokonce jste mě přiměl i ke koupi nového objektivu a sice CANON EF 400 L 5,6. (ten asi dobře znáte) a k němu povede můj dotaz.
Byl jsem nesmírně rád, když mi ho dopravce přivezl a skákal jsem radostí, ale momentálně jsem zklamaný ze svých fotek a je mi to hrozně líto. Musím něco zlepšit ale nevím pořádně co. Když srovnávám expoziční hodnoty vašich fotek a mých, tak třeba narazím úplně na tu samou situaci, ale kvalitativně je to strašné...mám tělo 350D a když v nouzi nastavím hodnotu ISO na 400 neli na 800 tak po výřezu na PC se na to nedá koukat.. předpokládám, že asi taky děláte výřezy, nebo ne? Můžete mi prosím poradit jaký bych měl použít algoritmus na doostřování? Běžně se dostanu k ptákům tak na cca 4 m a když udělám výřez, tak je to k ničemu a nemluvě o tom když fotím něco proti nebi. Onehdá jsem fotil na stromě veverku (vzdálenost asi 8m), krásná a ještě ke všemu louskající oříšek, bohužel už jsem měl sbalený blesk (byla mírně ve stínu), tak jsem nastavil ISO400 závěrku jsem nastavil na 1/400s a f5,6 ..fotil jsem z ruky... na PC to vypadalo krásně doostřené, akorát jsem projasnil stíny, prostě fajn...ovšem to bylo před výřezem.....takže jsem na pochybách jestli se mám dostat ke každému objektu maximálně blízko čili 3,5m? Jinak to nemá smysl? Proč jsou vaše fotografie tak úžasné? Samozřejmě chápu autorovo tajemství, přece to dělá autora, ale přece bych vás strašně moc poprosil, jestli mi nemůžete nějak poradit, nějaký postřeh nebo cokoliv, co by bylo pro mě prospěšné. ..třeba jsem si všiml že prezentujete fotky v rozměru 600x400 a to většina autorů.. je to i v tom ? ...
Děkuji mnohokrát za Váš čas i vaše stránky, kde opět čumím s úžasem.
S pozdravem a přáním hezkého dne,
Lukáš Carbol


Dobrý večer,
těší mě, že mohu být pro někoho inspirací a i to, že mohu poradit. Rozhodně nejsem z těch, který by si schovávaly nějaké tajnosti.
Vámi popisované věci bych shrnul do několika bodů.
1. Doporučuji, vždy se maximálně snažit dostat k fotografovanému objektu (chce to trpělivost nebo kryt, ideálně oboje) tak, aby jste na výsledné fotografii dělal výřezy maximálně do 25%. Ve většině případů nepřekročím ořez 20 % (až na výjimky a to je to u fotografie vždy uvedeno). Důvodů je několik. Především objem dat, velikost fotografovaného objektu až třeba po to, že když je to co fotíte blíže objektivu, bude i pozadí pohlednější (vzdálenější). Fotoaparát i lépe měří expozici, pokud je to co fotíte větší.
2. ISO souvisí s tím prvním, čím je zvíře větší tím lepší. Když uděláte výřez na výsledné fotce, šum bude více vidět. Je to obtížné popsat, a ne vždy to v terénu jde, ale důležité je, aby fotografovaný objekt měl stejné expoziční hodnoty jako pozadí. Pak bude šumu při nízkém osvětlení málo. Pokud budete mít v částech obrazu tmavá místa, budou vždy zašuměná více. Proto je dobré se tomu vyvarovat. Udělat třeba dva kroky stranou, aby bylo v pozadí o něco světlejšího.
3. Ostření záleží pro co to má být. Jinak ostřím pro prezentování na počítači, jinak pro tisk. Mě se u "Unsharp mask" osvědčili hodnoty 80-200 / 0,3 / 0 v případě pro tisk i několikrát opakovaně po sobě.
4. Při fotografování z ruky s ohniskem 400mm bych doporučil alespoň hodnotu 1/800 s a ani tehdy to nebude stoprocentní. Téměř všechny fotografie v galerii jsou fotografovány ze stativu, snad kromě letovek ptáků (i když i letovky kolibříků fotím ze stativu).
5. Prezentace pro web, 600x400 px mi připadá ideální (i když 700px je možná ještě lepší). Vyhovuje to většině návštěvníků webu a je to ještě ta hranice, kdy nemůže nikdo fotku ukrást a obstojně ji publikovat.
Ondřej Prosický | NaturePhoto.cz


Pro dotaz využijte komentářů k článku nebo Kontaktní formulář.

Předešlé Otázky:

Zeptejte se, Naturephoto.cz vám odpoví - 03
Zeptejte se, Naturephoto.cz vám odpoví - 01

Zeptejte se, Naturephoto.cz vám odpoví - 02

 

Ondřej Prosický | Naturephoto.cz, 8.6.2008

Fotograf
Ondřej Prosický
Ondřej Prosický

se ve své tvorbě zaměřuje na fotografování divoké přírody. Na snímcích chce nápaditě zaznamenat chování zvířat v jejich přirozeném prostředí. Fotografické workshopy a expedice zaměřené na přírodu organizuje od roku 2006, snímky publikuje v médiích a má za sebou více než čtyři desítky autorských výstav.

K jeho největším úspěchům patří účast ve finále prestižní fotografické soutěže Wildlife Photographer of the Year. Členem Asociace profesionální fotografů České republiky je od roku 2009. V květnu 2011 udělila Evropská federace profesionálních fotografů Ondřejovi Prosickému titul QEP (Qualified European Photographer) v kategorii Wildlife Photography a v témže roce získal v Bruselu ocenění FEP Landscape Golden Camera. Nejnovějšími oceněními jsou nominace a hlavní ceny soutěží Czech Press Photo, Czech Nature Photo a z Festival de l'Oiseau et de la Nature ve Francii.

Vloženo
08. 06. 2008 , kategorie: otázky
Klíčová slova
Sdílejte s přáteli

Komentáře ke článku

(30 příspěvků)
Přidat komentář

Přidat komentář

ahoj, chtěla bych
se zeptat na jednu věc, a to že bych potřepovala vědět jednu otázku
asice: proč jsou dnes amazonské deštné lesy ohroženy? potřebovala bych
akutně na tuhle otázku odpověď protože to potřebuju do školy na test a i
tak by mě to zajímala :D
Marek
velmi
dakujem za rýchlu odpoved, ked som študoval trocha tie uhly záberu,
vzdialenosti tak 200mm je na wild skutočne málo, tých 400mm ako píšete
je určite dobrá volba len mi trocha ešte vrta hlavou
canon ef 300mm
f 4 L IS USM,+ canon TC 1,4x ked zohladním crop 1,6 na 50D mal by som
prakticky 480mm f4 a 672mm f5,6 s dobrým AF
prosím ešte mi na toto
skúste odpovedať a už budem mať úplne jasno,
dakujem za odpoved moc
mi pomozete.
Marek: Na divoká zvířata
u nás bych jednoznačně volil 400/5.6, případně v kombinaci s TC Kenko
SHQ, doporučuji však si před koupí TC na těle s objektivem
vyzkoušet.
Marek
Dobrý den Pán Prosický, s obdivom sledujem vaše umenie,
mal by som otázku: chcem sa venovať fotografovaniu prevažne divej zveri
žijúcej u nás, ide mi hlavne o kvalitu výsledných obrázkov,
ponespočetných uvahach a recenziach som sa rozhodlo pre zostavu telo
CANON EOS 50 D(je toto telo najlepšie?o ff neuvažujem)s objektivom CANON
EF 400mm f 5,6 L USM(možno ako bonus kenko1,5x čo je 960mm s 50d) alebo
by bolo použitelnejšie canon ef 200mm f 2,8 usm +2x tc canon dakujem za
prípadnú odpoved
Ahoj Ondro,
mám jednoduchou
otázku, pokud máš tu zkušenost,
jaká bude obrazová kvalita objektivu
200/2,8L s nasazeným mezikroužkem a je-li to reálné na focení makra,

nebo objektiv 100/2,8 macro je lepší?
Děkuji za odpověď.
Dád
se vracím na tvé stránky abych potěšil oko kvalitními fotografiemi i
komentáři.
Přeji mnoho sil, nápadů a úspěchů. Mirek
Jakub
Dobrý den, je
zajímavé, že Váš článek o nákupu fototechniky v BH Photo video je stále
ze všech nejčtenější :-) Chci se zeptat jestli jste tímto způsobem
pořizoval i poslední přírůstky své fotovýbavy – 1D III, 500/4 nebo Gitzo
3540 a RRS BH-55? Díky za odpověď. Konkrétně k té hlavě by mě zajímali
dosavadní zkušenosti a jestli jste váhal i mezi jinými
alternativami? Osobně zvažuji RRS a Markins…
Dobrý den, všimnul jsem si že často používáte při
focení externí blesk. Můžete prozradit jakým "pravidlem" se
řídíte. Musím přiznat, že u některých fotek bych to nečekal a proto mě
to zajímá.
Dobrý večer, mám takovou otázku do davu.
Chci si objednat z BH foto a nevím jaký je rozdíl mezi Import a USA?
Mohl by mi někdo poradit? Popřípadě co je z toho lepší objednat...
Jinak má někdo zkušenost s placením elektronickou kartou u BH foto?Nebo
berou jen embosovaný? Děkuji. Petr
Petr Horák: Není problém, pokud to
přebalíte i tam, nevadí, lze to ovládat. Navíc, při fotografování zvířat
měním clonu pouze minimálně (f/5.6 - f/7.1).
"Za intenzivnějšího deště
doporučuji používat potravinou fólii, v supermarketu stojí pár
korun. Stačí jí v půlce přeříznout a směrem od sluneční clony k
hledáčku celou sestavu zabalit. Výhodou folie je to, že můžete všechno
bez problému ovládat, je vidět na displej a při dokonalém vypnutí i přes
hledáček (takto jsem ve svých začátcích fotografoval za intenzivního
deště s Canon EOS 300D)"

Docela mě to zajímá, můžu vědět jak
se v tom případě ovládá kolečko u spouště na volbu clony. Díky moc.
Honza K.
wannous: ostření na hyperfokální vzdálenost. Podívej se třeba na tento
článek:

http://www.fotografovani.cz/art/fozak_df/rom_pers6_per_dof.html
Ludek1
Jeste k USA zaruce ... mne minuly rok
(rijen 2007) odepsali z BH toto:
"Canon USA lenses are warrantied
in the USA & Worldwide for 1 yr. The CANON USA warrantied lens is
covered by CANON in your area overseas. PLEASE NOTE: under NO CONDITIONS
will overseas CANON repairs centers service Canon digital cameras."

Nejsem v anglictine zas tak kovany, ale porad mi to pripada, jako
by ta Canon USA zaruka (u objektivu a prislusenstvi) mela byt uznana i
vsude jinde...
Zdravím...měl bych dotaz ohledně
ostření při krajinářské fotografii. Jak ostřit, abych dostal co největší
hloubku ostrosti. Snažím se clonit třeba 10clonou a ostřím do 1/3
obrazu, ale stejně mám ostré pouze půlku a pozadí už ne. Vlastním Canon
400D a většinou fotografuji Tamronem 28-75mm 2,8f. Děkuji za odpověď.
Marian Jascur: Podle posledních
informací kolegů, obchod BH kopii karty při prvním už nákupu
nevyžaduje.
Zdravim p. Prosicky,
18.06.2008 som si v BHphoto objednal canon 17-40L. Prislo mi mailom
potvrdenie objednavky(nasledne ma opustila aj suma za tovar), ale neviem
sa dopatrat ako a kedy mam zaslat kopiu kreditnej karty do BHphoto(ako
je to uvedene v international orders na ich stranke a spominate to aj
vo Vasom clanku), v maile som si ziadnu vyzvu alebo link na upload
nevsimol. Dakujem za radu. Vas web je jednoducho skvely :)
Dobrý den

dakujem za link :) komentáre i članky
som si prečítal naozaj prijemne čitanie s fotkami... žabky su krasne
zafarbene
tú zostavu snou čo je tam odfotená by som veru chcel raz
držať v ruke :)
dakujem... to MP-E je super ale je ozaj velmi
špecializovaný a hlavne na supermakro ...
s pozdravom
Dušan-Kvejlend
Jirk4
Dusan Beno: Precti si komentare u clanku
http://www.naturephoto.cz/priroda/86-rosnicka-zelena-modelky-od-polanky.html
:-)
Dobrý
den
mam velmi rad vašu stránku a často ju navštevujem sice vam píšem
prvý krat.
Mate prekrasne fotky prirody skutočne excelentné ale
excelentná je aj technika čo použivate...
vidím že fotite velmi rad
vážky, fotíte aj menší hmyz či iné makro ?
chcel som sa opýtat či
nahodou neplánujete rozšíriť vašu zbierku objektívou o unikatny makro
objektív canon MP-E 65/2,8 pripadne o nom napísat recenziu...
raz som
vam sice už písal ale zrejme vam to neprišlo. Neviem
s pozdravom
Dušan-alias Kvejlend
Michal
Kupsa:
Moje řeč - už se mi to stalo taky... Nechápu jak v době
serverů jako je např. Fotolia.com, kde fotka v tomto rozlišení stojí 1
USD si někdo dává práci s hledáním fotek někde po netu a retušováním
vodoznaku... Co k tomu dodat...lidi jsou různí...
Michal Kupsa
Jen
drobna technicka k prezentaci na webu - ukrast muzou i 600x400, do
televize to bohate staci a jsou televize, ktere toho vyuzivaji. Mam s
tim (nejen ja) osobni zkusenost s TV Nova .... ;o)
aaa
Ja
vim ze AWH na toto prdi, ale udajne treba v tom Rakousku by to melo byt
OK
obonsky
K
medzinarodnej zaruke - pytal som sa na to Slovenskej obchodne inspekcie
a odpovedali mi, ze slovensky pravny system nepozna pojem medzinarodna
zaruka (neviem ako je to v Cechach). Nie je mozne ju teda vymoct. Zalezi
zrejme len na konkretnom vyrobcovi. Nikon ani Canon sa s tym neseru,
naproti tomu Olympus ma servis na spickovej urovni a vyreklamuje snad
vsetko.
Radek
Vim co to
znamena, ale ja mam z USA asi 8 objektivu a nekupuju import a ani u
jednoho neni karticka. Zkus si zavolat do AWH a uvidis co reknou. Loni
to bylo jak jsem psal.
aaa
Ale me u objektivu, u ktereho bylo USA,
prisla karticka s napisem Worldwide Warranty.. hadam ze vite, co to
znamena :)
Radek
Ja jsem kvuli tem zarukam loni volal do
AWH a neuznavaji to. Volal jsem i do BH a podle nich USA zaruka znamena
to, ze plati v USA a ne po celem svete. Alespon tohle mne bylo receno
loni nekdy v cervenci primo v techto dvou firmach a je to i logicke. USA
zaruka neznamena celosvetova a jen malo firem ma celosvetovou zaruku.
Pavel Šťastný
sem
rád, že si někdo dokáže udělat takhle čas na amatéry ;). Perfektní
článek ;-), doufám, že jich bude víc a víc ;-)
aaa
V Rakousku treba udajne worldwide
zaruku berou :) Navic v BH je spusta objektivu po sleve levnejsich nez
IMPORTD
pf
Bohudík jsem to zatím řešit nemusel. Preventivně jsem si (už nevím kde)
našel, že by to český servis Canon měl uznávat, ale pokud říkáte, že
kolegové mají opačné zkušenosti, věřím vám a doufám, že to nebudu muset
řešit :) Rozhodně si ale myslím, že rozdíl 50 USD není tolik, aby se
vyplatilo vzít si "imported". (Minimálně psychicky, šedý trh
zní o dost hůře.) ;)
pf: díky za doplnění, tak je to přesně!
Bohužel to, "znamená mezinárodní záruku, v případě reklamace se lze
obrátit na autorizovaný servis v libovolné zemi po světě" bohužel
neznamená pro Českou republiku... zkušenosti několika kolegů. Je
zajímavé, že jinde v EU je to v pohodě?!
pf
Ad bhphotovideo.com - dle informací na jejich
webu:

"USA" u produktu znamená mezinárodní záruku, v
případě reklamace se lze obrátit na autorizovaný servis v libovolné
zemi po světě. Produkty označené "imported" musíte v případě
reklamace odeslat do BH.

Platbu lze uskutečnit pouze kreditní
kartou, Paypal pro Evropu použít nelze. Účet nemusí být v dolarech,
provede se převod. Pozor na limit karty!

Doprava s UPS dle
osobních zkušeností (1 nákup: objektiv, stativ) bez problému a rychlá.